Serge in Australië en Nieuw Zeeland

Freefallin'....

Hey lieve volgers!

Hier weer een berichtje uit het land waar wij straks 12 uur eerder dan jullie nieuwjaar zullen vieren!

Allereerst: ik heb het ontzettend naar mijn zin! Het is zo ongelooflijk mooi hier, en de mensen met wie ik reis zijn echt top! Mn bankrekening begint watbarsten en scheuren te vertonen maar ik voel me rijker dan ooit... Ik raad iedereen aan om (als je de kans hebt) je veilige thuishaven eens een keer te verlaten en te gaan ontdekken wat de wereld allemaal te bieden heeft. Ik sta er elke dag weer opnieuw versteld van in ieder geval!

Goed, vorige keer in Rotorua mijn verhaaltje geeindigd. Vanaf daar zijn we doorgereden naar Taupo, een klein plaatsje in het midden van het noordereiland. Niet veel gedaan daar, lekker relaxt dagje van gemaakt, omdat we de volgende dag een trekking van 19km over mount Tongariro hebben gedaan! Na de 80 van de langstraat leek 19km een eitje, maar aangezien we naar de top van de berg gingen op 2km hoogte was het toch nog een hele onderneming. Wel ontzettend mooie uitzichten (de foto's hiervan staan al een tijdje in de fotosectie). 's Avonds lekker gerelaxed in de jacuzzi bij het hostel. Volgende stop: Wellington.

Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland, maar heeft maar zo'n 300.000 inwoners. De stad heeft een behoorlijke 'arty' feel, en de 2 dagen daar vlogen dan ook om. Wellington ligt op het meest zuidelijke puntje van het noordereiland, dus het werd tijd voor de oversteek naar het zuidereiland. De meeste mensen doen dat per ferry (3,5 uur), maar Serge niet.. die is tegenwoordig best handig geworden in het zoeken van goedkope alternatieven, en ik kwam dan ook uit bij een scenic flight in een klein vliegtuigje voor een schamele 15 euro extra, prachtig! 3 dagen in een klein stadje (Nelson) gebleven waar ik Inez weer ontmoette, zat met haar in de eerste bus dus het was gezellig om bij te kletsen over wat we allemaal mee hadden gemaakt!

De bus reed ons daarna naar Abel Tasman national park. Heel prachtig, maar gezien de avonden met een zogenaamd feestelijk karakter in Nelson (lees: wijn drinken met alle andere backpackers in een oude bus in de tuin, ondertussen begeleid door 2 jongens die wisten hoe ze een gitaar moesten bespelen) had ik ook wel even tijd nodig om even te relaxen. Het programma is sowieso erg vol dus af en toe een moment van rust is wel lekker. Niet bijzonder veel gezien of gedaan dus daar. De dag daarna zijn we doorgereden naar Barrytown, zeer waarschijnlijk het kleinste dorpje van NZ. Er is niet eens een post-office of iets dergelijks, maar wel een pub! We bleven dus met zijn allen in die pub en die avond hadden we thema-avond (Het thema mochten we zelf kiezen). We hadden besloten om als oude mensen verkleed te gaan, dus na veel talkpoeder in het haar (voor die George-clooney grijze look), een oude houthakkersblouse en een nepsnor was het feest compleet. Het werd een beetje een gekke avond met (veel te veel) bier etc, dus om een uur of 4.00 was de energie wel een beetje op. Gisteren dus een beetje met een kater de bus in, totdat ik te horen kreeg dat ik binnen 3 uur iets zou gaan doen wat ik al lang hoopte (en vreesde)... uit een vliegtuig springen!

Nou.. daar moest ik me natuurlijk wel even op instellen. Niet elke dag stap je in een vliegtuigje om vervolgens 4,3km hoger de snelle weg naar beneden te kiezen. Maar goed, onder het motto: attack life, it's going to kill you anyway dacht ik: laten we het maar doen ook! Wat niet meehielp was het feit dat het bedrijf dat de skydive verzorgde hetzelfde bedrijf was dat 3 maanden geleden een vliegtuigje heeft laten neerstorten.. en nee, de mensen konden er niet meer uitspringen en zijn dus allemaal omgekomen... Maar goed: misschien juist een reden om toch met ze in zee te gaan, omdat ze nu wel dubbel zo goed zullen uitkijken. Enfin.. het gevoel is onbeschrijfelijk... Het gaat toch zo'n beetje tegen al je instincten in om uiteindelijk echt uit dat vliegtuig te springen. Gelukkig had mijn instructeur er al zo'n 6500 sprongen opzitten, dus ik had wel behoorlijk veel vertrouwen in hem. Ik heb het allemaal op DVD dus als ik terug ben over een maandje dan kunnen jullie mij allemaal zien schreeuwen, juichen en lachen (ok, het is ook soms een beetje embarrassing haha).

Vandaag nog even een gletsjer beklommen (Franz Josef) en morgen en overmorgen via een tussenstop richting Queenstown..

Ik hou jullie op de hoogte!

Veel liefs,
Serge

Ps Fijne kerstdagen allemaal als ik jullie niet meer spreek vantevoren!!

Reacties

Reacties

Carlijn

Wat een verhaal! Ik krijg al de kippenvel bij de gedachten kriebels in je buik te krijgen van een vrije val uit een vliegtuig met een kater van de vorige dag!! Alles binnen gehouden? :)

Dikke kus en knuffels,

Carlijn

Anneke

Gaaf zeg!! Ik vond van een berg rennen in 4 meter al erg tegen m'n gevoel ingaan. Dus een vliegtuigdeur, lijkt me nog een paar flinkje stapjes erger!! Nog een maandje ver weg! Voor ons duurt dat nog wel een tijdje, voor jou vliegt de tijd, dus geniet nog! Ik had laatst trouwens gedroomd dat je weer aankwam op het st Annaplein, was erg gezellig! ;-)
Wat ga je eigenlijk met Kerst en Oud&Nieuw doen? Al wilde plannen daar? xx

Justin

Ik ben nu al jaloers op je nu ik dit allemaal zo lees en ik weer in het koude NL zit.. Had van mama gehoord dat je de sprong al gemaakt had en dat je had gebeld, helaas lag ik mijn jetlag uit te slapen maar dat komt goed! Ben ook weer benieuwd naar je nieuwe fotoserie dus ik ga maar eens snel kijken!!
Hele dikke kus en tot over een maandje, kijk er nu al naar uit!

Charlotte

Ohh dat klopt ja! Over een maandje ben je er alweer, hoera :) maar als ik het zo lees mag het voor jou nog wel langer duren.. extra genieten dan maar! Ik vind je foto's toch zo prachtig. Niet normaal al die gave dingen die jij beleeft, 'even' een gletsjer beklimmen! Geef je groot gelijk hoor :) nu je daar toch bent en het kan, vooral lekker doen. Kan me voorstellen dat het ook wel fijn was om ff te relaxen, zal best wel 'ns vermoeiend zijn met al het sjouwen dat erbij komt.

Jij ook alvast hele fijne feestdagen daar (zo gek, kerstmis met het zonnetje erbij)! Ik mis je, dikke knuffel

nellie elemans

fijn dat je het avontuur van het parachuttespringen achter de rug hebt. Hoef ik daar niet meer van wakker te liggen. Wel blij dat je overal zo heerlijk van geniet.
Ik vind het heerlijk dat Justin weer thuis is en ik ga nu ook aftellen tot jij er weer bent. Maar geniet in de tussengtijd met volle teugen !!
Xxx mam

Marieke

Oh Serg, laat toch bartsen die rekening! Dit vergeet je nooooit meer. Wat schrijf je toch heerlijk. En wat een heerlijke verhalen!!! Worden hier met de dag jaloerser ;-)
Geniet, geniet geniet!!
Dikke Xx

tante José

Een hele dikke knuffel voor een kanjer van formaat, en met verstand mag je overmoedig zijn. Ik vind het allemaal erg spannend wat je doet, en ben blij dat je er nog steeds zonder kleerscheuren van afkomt. Prachtige foto's heb je weer gemaakt. Hier ligt al weer volop sneeuw en de waarschuwingen voor het verkeer zijn niet uit de lucht. Ik wens je met lieve mensen om je heen fijne kerstdagen in de zon.
Dikke kus van tante José

Karlijn

Haaaai lieve serge!
Wauw klinkt gaaf, stoer dat je dat zomaar gedaan hebt! Ik ben zeer benieuwd naar de dvd :)
Ik stap ook zo op t vliegtuig (maar ben niet van plan om eruit te springen ;)) terug naar snowy nederland.
Alvast heeeeele fijne kerstdagen, een knallend oud&nieuw en ik spreek je snel.
Knuffels xx

Rob

Zeg Serge, dat valt me toch een beetje van je tegen die skydive.. Ik had toch echt verwacht dat je em naakt zou doen om er een gratis sprong uit te slepen!

Marte

Parachutespringen is the bommmm!!! Had je een beetje open lucht? Waar heb je precies gesprongen? Ik hoor het wel als je terug bent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!