Serge in Australië en Nieuw Zeeland

Last 2 weeks in paradise..

Ha lieve volgers!

Hier weer even een verhaaltje van mij, iets langer dan de wensen van vorige keer. Iedereen natuurlijk de beste wensen voor dit nieuwe jaar!

Na Queenstown zijn we verder naar het zuiden gereisd. Helaas is het weer behoorlijk belabberd geweest voor een aantal dagen. Milford Sound was onze eerste stop, een prachtig fjordengebied waar we dan ook met een schip doorheen zijn gevaren. De donkere bewolking maakte het geheel eigenlijk alleen maar mysterieuzer! Daarna door naar Invercargill voor kerstavond. We waren al een beetje gewaarschuwd dat het niet de mooiste plek is van NZ en dat klopte maar al te goed. Maar goed, met een groep van 25 enthousiaste medepassagiers, wijn en post-it briefjes voor een spelletje wie ben ik zijn we de avond toch prima doorgekomen! De volgende dag op naar Dunedin, de studentenstad van Nieuw Zeeland. Dat beloofde dus veel goeds, behalve dat we even over het hoofd hadden gezien dat het zomervakantie is hier. Oftewel, een lege stad omdat iedereen ook nog eens binnen zat voor kerst. Zelfs alle restaurants waren gesloten! Maar lekker gegeten zal en moet er worden op eerste kerstdag, dus op zoek naar iemand die toch geld aan ons wil verdienen. Uiteindelijk uitgekomen bij een Indiaas restaurant. Of ze ook een tafeltje voor 25 hadden? De ogen van de beste man begonnen te glunderen: no problem sir!
Nou dat bleek ook echt zo te zijn. Hoe hij het deed mag joost weten maar binnen een uur stond er voor iedereen een lekkere curry op tafel en hadden we de flessen wijn op tafel staan. Nog een lekker Indiaas toetje na en de schade bedroeg zo'n 20 euro per persoon. Niet slecht, niet slecht!

Daarna op naar Mount Cook. Prachtige omgeving waar we dan ook best even een wandeling hebben gemaakt om het allemaal eens van de top te kunnen bekijken. Next stop: Christchurch. Daar was een dag eerder (op 2e kerstdag dus) een behoorlijke naschok geweest: 4,3 op de schaal van die Duitser. Ik moet zeggen: het straatbeeld was in en in triest. Zon beetje alle oude gebouwen waren afgezet met hekken, of omdat halve gevels naar beneden waren gekomen of vanwege interne verzwakking van het gebouw. Onze backpackers was ook getroffen dus we werden ondergebracht in een motel. Niet slecht: een queensize bed en flatscreen tv. Beetje geluk in het leven mag je wel hebben ;-)

Next up: Kaikoura. Een vissersdorpje aan de westkust. Van iedereen hoorde ik dat je daar met dolfijnen moet zwemmen (en nee, dat is niet just een girly-activity). Helaas hadden ze maar een aantal plaatsen en is alles maanden vantevoren volgeboekt verder. Ik viel niet in de prijzen en als alternatief zijn we met vijven met een vissersboot meegeweest. Die kapitein was een outright nutcase! Eerst een hoop witvis gevangen en daarna voor ieder een grote crayfish (kreeft). Daarna moesten we allemaal mee naar zn huis want hij zou ons voordoen hoe we de crayfish moeten koken. Zo gezegd zo gedaan en ondertussen schonk hij ons wijntjes in. Niet 1, niet 2, niet 3.. nee nee.. telkens als je een paar slokken had genomen vulde hij het glas stiekem bij. Ondertussen had hij ook The Best of Johnny Cash opgezet, dus het werd een dolle bedoeling waarbij we uiteindelijk allemaal aan het dansen, drinken, eten en lachen waren. Totaal generaal: 18 flessen wijn, 5 kreeften en een paar kilo witvis! En nee, we hoefden niet eens voor de wijn of de vis te betalen! Haha wat een kerel!

Oud en nieuw dan.. 5 dagen Nelson had ik daar voor gepland, in het noorden van het zuidereiland. Was ik al eerder geweest. Heerlijk hostel, zwembad erbij, jacuzzi, sauna noem het maar op. Heerlijk gerelaxed dus, zeker omdat het weer erg meezat. Lees: 25 graden en strakblauwe lucht alle dagen! Oud en nieuw goed gevierd in de stad natuurlijk. Beetje anders bij ons maar het komt allemaal op hetzelfde neer natuurlijk!

Nu ben ik in Wellington, zo'n beetje bezig aan mn terugreis! Zoals een aantal van jullie al weten is gisteren helaas mijn Eastpak tas met paspoort (en andere dingen) gestolen. Vandaag dus een behoorlijk stressy dag gehad, maar alles is geregeld. Nieuw paspoort, nieuw visum, aangifteformulieren voor de verzekering en een nieuwe Nederlandse simkaart. Daarbovenop heeft het hostel me ook nog eens een gratis nacht aangeboden vandaag om een beetje bij te komen van alle rompslomp. Niet verkeerd. Dat de dief maar een slecht 2011 tegemoet mag gaan..

Lieve mensen! Tot over minder dan 2 weken. Ik kijk er naar uit jullie weer te zien. Heb het heerlijk naar mijn zin maar begin ons kikkerlandje nu ook wel een beetje te missen.

Heel veel liefs,

Serge

Serge

P.s. er zijn ook nieuwe foto's!!

Justin

Haha ik heb nu het verhaal gelezen maar nog niet de foto's gezien maar ben benieuwd of er een foto op staat van onze visser! Jarrr matey ;-) Tot zeer snel :) Xxx & liefs

tante José

Ha verloren neef, zoon, kleinzoon, broer, vriend, huisgenoot enz.
Het is je van harte gegund alle je belevenissen, maar... er wordt door diverse mensen met smart op je thuiskomst gewacht.
Jammer dat je nu net op het nippertje bestolen wordt, een klein smetje op je herinneringen. Goede reis terug gewenst alvast, en nog even genieten!
Dikke kus van tante José

Karlijn

Aah mooi verhaal en mooie foto's zeg! Geniet van je laatste weken, tot snel!
Xje

Charlotte

hahaha niet alleen n girlactivity! gekkerd, maar klinkt zeker net zo gaaf je vis avontuur! :) fijn dat je zo veel gezellige avondjes hebt met veel mensen om je heen, goed bezig! phoe en dat je alles alweer geregeld hebt.. ik zou echt ZO stressen haha, maar goed als dat het ergste is dat er in 5 maanden gebeurd heb je het allemaal goed geregeld hoor ;) raad eens wie er in maart komt.... :D hoera! en ook nog eens met carnaval, haha heb er zo'n zin in! Ik mis je buddy en fijn dat ik je snel weer zie! dikke kus

An

Tot snel!x

nellie elemans

Ik heb je de afgelopen dagen verschillende keren gesproken per phone of pc maar het verhaal van de visser heb je aardig voor je kunnen houden !
Terwijl het zo'n giga leuk verhaal is. Fijn dat alles weer geregeld is voor je terugreis. Ik kijk erg naar je uit !
En met mij nog veel anderen !
Houdoe kanjer,

mam Xxx

Judith

Serge! Je bent vergeten om te zeggen dat het noodpaspoort wel heel mooi gay-roze is! :-p
Enjoy the last days! x

Marte

Zuur serge! Dat je tas gestolen was, gelukkig goed verzekerd en alles. Heerlijk he de gastvrijheid van de kiwi's! Zo te horen bevalt alles erg goed met het reizen met de bus en de gezelligheid die erbij hoort.
Geniet nog ten volle van je laatste dagen, in NL is alles na 1 dag alweer normaal. Kun je straks weer lekker in je eigen bed slapen en heb je weer een volle garderobe kast waar je uit kan kiezen!!!

X