Serge in Australië en Nieuw Zeeland

Fin...

Hallo lieve vrienden en familie!

Hier mijn allerlaatste berichtje uit het continent down under. De backpack is gepakt (ingecheckt zelfs) en de camera is volgeschoten.
Ik zit op het moment in de viplounge van Emirates, cadeautje van ze omdat ik een goede klant ben geweest. Met een glas bacardi-cola naast me denk ik terug aan de afgelopen tijd.

Ik heb bijna 5 maanden mijn droom mogen vervullen. Toen ik 13 of 14 jaar was zei ik al tegen mezelf: als ik later groot ben dan wil ik naar Nieuw Zeeland. Toen ik 22 was dacht ik: maar dan ook naar Australie! Nu denk ik: als ik later groot ben wil ik terug naar dit land, Nieuw Zeeland. Ik wil het aan mijn kinderen laten zien, aan mijn vrouw (even vooropgesteld dat ik ook het geluk mag hebben dat die er dan ook zijn). Het is zo'n prachtig land met oogverblindende landschappen, ontzettend veel verschillen, rijke cultuur en ongeloofelijk aardige mensen.

Dat ga ik missen. Ik zei het gisteren nog tegen Moon op de 'ping'. Ik ga het missen dat iemand willekeurigs je gewoon aanspreekt op straat of in de supermarkt. Gewoon uit interesse, even een praatje. Als je dat in Nederland probeert in de AH heeft de ander meteen zoiets van: 'wat moet je van me?' Niets van dat alles hier.. oprechte interesse, en ze kennen vaak zelfs nog meer van Nederland dan alleen Amsterdam ook.

Ik heb in deze 4,5 maand gelachen, heb soms ook mn mindere dagen gehad, ik heb problemen op moeten lossen waarbij ik echt op mezelf aangewezen was, ik heb in talloze hostels geslapen (sommige goed en sommige minder), ik heb duizenden kilometers op de weg afgelegd, heb honderdenkeren mijn verhaal gedaan, ik heb julliegemistenik heb nieuwevrienden gemaakt. Sommigen zie ik misschien nooit meer, anderen komen misschien wel eens langs in Tilburg. Maar vooral heb ik mijn droom waargemaakt. En dat maakt mij een gelukkig mens.

Over een uurtje onderweg naar Sydney. Businessclass, dat wel ;-) en dan heerlijk terug naar jullie morgenavond. Het is een uurtje of 25 vliegen, maar dan heb ik ook wat. Ik kan niet wachten om jullie weer te zien, een biertje met jullie te drinken in de Joris of welke kroeg het tegenwoordig ook is waar we heen gaan. De eerste afspraken zijn al gemaakt en ik heb er zin in.

Lieve mensen, bedankt voor al jullie berichtjestijdens mijn reis. Het deed me goed.
Tot over 2 dagen!

Liefs Serge

Reacties

Reacties

tante José

Ha Serge,
Daar word ik nou emotioneel van, je terug- en vooruitkijken van je dromen. Supergoede thuiskomst gewenst.
Dikke kus van tante José

Myrna

Hee scheet!
Wat een mooi verhaal:) Je droom is uitgekomen, wat wil je nog meer? Erg leuk je verhalen steeds te kunnen lezen en niet te vergeten: Whatsapp haha wat een uitvinding. Zo zijn we al die tijd toch een beetje up to date gebleven. Maar toch zie ik je liever ASAP (!!!!) in het echt.
Goede vlucht naar huis, take care. Dikke kus xx

Moon

Wauw, Sers.. Daar krijg ik ook een brok van in mijn keel.
Fijne vlucht(en) en tot woensdag mop! Xxxxx

Laura

Hey lieve Search!

Ben blij dat je weer terug komt! Tot heeeeeel snel!

Kus

Karlijn

Haha wat ben je toch ook een softie :) Mooi gesproken hoor! Fijn dat je het zo ontzettend naar je zin hebt gehad.
Goede reis, jij bent vast wel toe aan een Karmeliet binnenkort!
Xx

Michèle

Heel mooi geschreven Serge! Ik hoop je al je volgende dromen ook waar mag maken!

Liefs xx Michèle

Justin

Mooie tekst broer, al is de laatste zin voor je groet nog de beste van allemaal!! Tot overmorgen :)
Xxx

hans en toos

Lieve Srge,

Wij hebben niet alleen genoten van jouw mooie verslagen en foto's, maar zeker ook van hoe jij alles beleefde. Een fantastische levenservaring waar je mee vooruit kunt!
Goede reis terug en probeer maar snel de draad in Nederland op te pakken. Gelukkig is je broertje een ervaringsdeskundige op dit gebied!

Hans en Toos

Rob

Zo! Dat is sentimenteel! Daar ben je vast even goed voor gaan zitten! Zonder, Ping, zonder tas, maar met Baco! Serge, ik zou het in rijm willen vertellen, maar laat ik het maar gewoon plat brengen: Houdoe Australië en Nieuw-Zeeland, zie je snel in de kroeg Serge!
Ik zal je vrijdag wel helpen aan spontane praatjes in de kroeg!

nellie elemans

Wat heerlijk Serge dat je nog steeds volop het vermogen hebt om datgene wat jou raakt te kunnen delen met anderen. Love you. Mama

oma

Lieve Serge,

Als iemand er heel erg naar uitkijkt dat je weer terugkomt, ben ik het wel! Je weet Serge, toen je vertrok, was oma heel emotioneel het flitste door mijn hoofd; wat jammer dat papa dit allemaal niet kan meemaken dat je zo zelfstandig in je eentje zo'n grote reis gaat maken. Wat zullen we veel te verhalen hebben en half Tilburg heeft je gemist!
Dus Serge ik ben zo blij dat je weer thuis komt. Lieve jongen, tot woensdag.

Veel liefs van oma (en tante Ria)

kiki

Hej lieverd!

Een hele goede reis en tot snel in de kroeg wellicht! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!